Nieuws

Met een nieuw Dorpshuis wil het bestuur van de stichting ook een jaarlijks programma van activiteiten opstellen. Een werkgroep vanuit de stichting is bezig om alle activiteiten die nu al jaarlijks in het dorpshuis plaatsvinden te inventariseren. Gedacht moet dan worden aan zaken als de carnaval, het tonpraote festijn, de bergse kwis, de nieuwjaarsreceptie Dorpsraad, de toneeluitvoeringen van Amicitia etc.

Lees meer...

Als bestuur kunnen we het natuurlijk niet alleen. Rondom activiteiten en het goed uitvoeren van het beheer van een dorpshuis is er veel werk te verrichten. Daarom wil het bestuur van de stichting graag in contact komen met vrijwilligers die bereid zijn om met ons een bijdrage te leveren aan een bruisend dorpshuis. Hebt u interesse, af en toe een beetje tijd over en wilt u een steentje bijdragen aan de gemeenschap, neem dan contact met ons. Wij zien een enthousiaste groep vrijwilligers die verbonden is aan het dorpshuis als een zeer waardevolle aanvulling op het bestuur en de beheerder. Alleen samen kunnen we het dorpshuis maken tot wat het zou moeten zijn, namelijk dè contactplaats voor Berghem. Hebt u interesse, laat het ons weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we maken graag kennis met u en leggen uit wat vrijwilliger zijn in dit geval betekent.

Er is door de bouwers van Wijnen hard gewerkt, op 9 april werd de eerste schep zand verzet en nu al mocht wethouder Jan van Loon de knoppen van de lift bedienen om de Nederlandse driekleur naar het hoogste punt van de bouw te dirigeren. Na het overhandigen van de enveloppen voor het gebruikelijke 'pannenbier' konden de genodigden de bouw bezichtigen. Daarna werd de feestelijke bijeenkomst verplaatst naar de oude Berchplaets om een hapje en drankje te nuttigen.

Het toekomstig beheer van de nieuwe Berchplaets is een verantwoordelijkheid van het bestuur van de Stichting de Nieuwe Berchplaets. De bedoeling is dat straks een beheerder /lokatiemanager in dienst van de stichting het dagelijkse reilen en zeilen in het gebouw organiseert. Voor alle vragen, het organiseren van activiteiten en verdere afspraken over het gebruik van het gebouw kunt u bij haar terecht. Ook is de stichting en dus de beheerder verantwoordelijk voor de reservering van ruimten in het gebouw. Voor al uw reserveringen van een ruimte en organiseren van activiteiten vanaf juni 2013 dient u contact op te nemen met de locatiemanager. De contactgegevens zijn te vinden op de website www.deberchplaets.nl. Ook overige informatie over de nieuwe Berchplaets zal daarop worden geplaatst. Wij heten u graag van harte welkom als gast of als nieuwe huurder!!

huurcontractDinsdag 15 mei 2012 is onder flinke belangstelling van diverse gebruikers van dorpshuis de Berchplaets opnieuw een belangrijke huurovereenkomst met een gebruiker voor het nieuwe dorpshuis getekend. Was het in 2011 TV Berghem waarmee een overeenkomst werd getekend, nu plaatste namens Bibliotheek Maasland, directeur G. van Creij haar handtekening onder een overeenkomst met de Beheerstichting. Op deze avond waarvoor alle gebruikers waren uitgenodigd werd informatie verstrekt over de stand van zaken van het nieuwe gebouw.
De ingebruikname is volgens planning voorzien in mei 2013, waarna de officiële opening in september zal plaatsvinden. In de aankomende tijd zullen de gebruikers nog een aantal malen worden geïnformeerd en zal na de zomer een bezoek worden gebracht aan de bouw zelf.