Nieuws

In de fonkelnieuwe Berchplaets zit de loop er al aardig in. Hoog tijd om de gebruikers van het dorpshuis te polsen wat zij vinden van de nieuwe aanwinst van Berghem, stelt BD-verslaggeefster Marianne Schoone.

Het moet hier nog gaan groeien en bloeien

Laatste gasten Berchplaets schuiven aan

Geroezemoes op de vroege ochtend

brabantsdagblad-20-02-2013

Download hier het complete artikel

Als bestuur kunnen we het natuurlijk niet alleen. Rondom activiteiten en het goed uitvoeren van het beheer van een dorpshuis is er veel werk te verrichten. Daarom wil het bestuur van de stichting graag in contact komen met vrijwilligers die bereid zijn om met ons een bijdrage te leveren aan een bruisend dorpshuis. Hebt u interesse, af en toe een beetje tijd over en wilt u een steentje bijdragen aan de gemeenschap, neem dan contact met ons. Wij zien een enthousiaste groep vrijwilligers die verbonden is aan het dorpshuis als een zeer waardevolle aanvulling op het bestuur en de beheerder. Alleen samen kunnen we het dorpshuis maken tot wat het zou moeten zijn, namelijk dè contactplaats voor Berghem. Hebt u interesse, laat het ons weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we maken graag kennis met u en leggen uit wat vrijwilliger zijn in dit geval betekent.

Met een nieuw Dorpshuis wil het bestuur van de stichting ook een jaarlijks programma van activiteiten opstellen. Een werkgroep vanuit de stichting is bezig om alle activiteiten die nu al jaarlijks in het dorpshuis plaatsvinden te inventariseren. Gedacht moet dan worden aan zaken als de carnaval, het tonpraote festijn, de bergse kwis, de nieuwjaarsreceptie Dorpsraad, de toneeluitvoeringen van Amicitia etc.

Lees meer...

Het toekomstig beheer van de nieuwe Berchplaets is een verantwoordelijkheid van het bestuur van de Stichting de Nieuwe Berchplaets. De bedoeling is dat straks een beheerder /lokatiemanager in dienst van de stichting het dagelijkse reilen en zeilen in het gebouw organiseert. Voor alle vragen, het organiseren van activiteiten en verdere afspraken over het gebruik van het gebouw kunt u bij haar terecht. Ook is de stichting en dus de beheerder verantwoordelijk voor de reservering van ruimten in het gebouw. Voor al uw reserveringen van een ruimte en organiseren van activiteiten vanaf juni 2013 dient u contact op te nemen met de locatiemanager. De contactgegevens zijn te vinden op de website www.deberchplaets.nl. Ook overige informatie over de nieuwe Berchplaets zal daarop worden geplaatst. Wij heten u graag van harte welkom als gast of als nieuwe huurder!!